top of page

בדיקת אספקת דלק במנוע בנזין

כאשר רכב אינו מתניע או מנוע הרכב כבה, יש לתשאל את הלקוח כיצד קרה המקרה? האם המנוע כבה במהלך נסיעה? או האם המנוע כבה לאחר מילוי דלק? לא אחת קורה שנהג הרכב ממלא סולר למיכל במקום בנזין. ישנה תופעה אחרת שהרכב אינו "סוחב" במאמץ (בעליה ממושכת), כמובן ישנם בעלי מקצוע עם ניסיון שמזהים את הבעיה באספקת הדלק למערכת –ספיקת דלק של משאבת הדלק אינה תקינה.

 

תקלה במערכת אספקת הדלק יכולה להיות:

  • משאבת דלק אינה תקינה.

  • משאבת דלק חליפית שאינה מתאימה.

  • מתח אספקה למשאבה לא תקין.

  • מסנן דלק סתום.

  • וסת לחץ דלק אינו תקין.

 

בעלי מקצוע מנוסים הפועלים לפי הוראות היצרן, יחברו מד לחץ דלק לקו אספקת הדלק ויבדקו את לחץ הדלק מהמשאבה לצינור החלוקה של המזרקים. כמו כן הם יחברו מד ספיקת דלק בטור לקו אספקת הדלק לצינור החלוקה של המזרקים ויוודאו את ספיקת המשאבה, אחרים ייקחו את קו החזרת הדלק למיכל הדלק יכניסו את הצינור למיכל מכויל, יפעילו את משאבת הדלק לכ- 30 שניות ויראו כמה דלק חזר למיכל בפרק זמן זה ובהשוואה לרכב זהה תקין או לפי הוראות היצרן יוודאו שספיקת המשאבה תקינה.

השיטה המתוארת בקצרה לעיל היא נכונה ולפי הוראות היצרן (לא כל יצרני הרכב דורשים לבדוק ספיקת דלק), אבל שיטה זו לא בודקת את איכות הדלק ולעיתים אין לנו את כל מתאמי החיבורים בין קו אספקת הדלק, צינור החלוקה ושעון לחץ הדלק. לכן, השיטה המתוארת לעיל באה לתת פיתרון כולל לבדיקת מערכת אספקת הדלק כולל איכות הדלק, כולל בעיות באספקת מתח למשאבת הדלק, כולל מסנן דלק סתום או צינורות אספקת דלק מעוכים וכד'. בשיטה המתוארת באיור הבא, אנו נעזרים במכשיר "האינפוזיה" הקיים במוסך שבו אנו מנקים את מערכת הדלק, מזרקים, שסתומים וכו'            

חיבור מכשיר לאינפוזיה הממולא בבנזין נקי

illustration-instrument-connected-to-engine

שלב ראשון של הבדיקה יש לנתק את אספקת המתח למשאבת הדלק בכדי שהדלק לא ימשיך לזרום מהצינור כשהמנוע יפעל על הדלק החלופי ממכשיר האינפוזיה. את המתח יש לנתק או על ידי הוצאת הנתיך המתאים (במידה והנתיך הוא רק של משאבת הדלק) , או להוציא את ממסר משאבת הדלק (במידה והממסר הוא רק של משאבת הדלק). במידה ובשני המקרים הנתיך והממסר שייכים למעגלים נוספים במערכת ההזרקה, אזי יש לנתק את המחבר של משאבת הדלק ובהזדמנות זו יש לבדוק את מתח ההזנה של המשאבה בזמן פעולתה בכדי לוודא שאין מפלי מתח בדרך (אולי קיימת "עלוקה" של מערכת מיגון כלשהי).

 

שלב שני יש להפעיל את המתנע עד שהמנוע יכבה ולחץ הדלק בקו אספקת הדלק לצינור החלוקה של המזרקים ייפול.  לאחר מכן יש לשחרר את צינור אספקת הדלק לצינור החלוקה של המזרקים, היות ואין לחץ לא יצא בנזין על המנוע החם.

 

זכור!

אין לשחרר את קו אספקת הלחץ לצינור החלוקה של המזרקים לפני פריקת הלחץ מהמערכת וזאת בכדי למנוע שריפה.

 

שלב שלישי יש לחבר את מכשיר "האינפוזיה" הממולא בבנזין שנלקח ממקור אחר ולא מהרכב הנבדק (יתכן שברכב הנבדק הבנזין מעול במים או בסולר) לצינור החלוקה במקום הצינור המקורי שפורק.

 

שלב רביעי יש לחבר צינור לחץ אוויר לכניסת המכשיר, כפי שמתואר באיור, באמצעות הברז העליון יש לקבוע את לחץ הדלק של המערכת (לפי הוראות היצרן) ויש להתניע את המנוע. כאשר המנוע פועל כראוי ולפני כן היו בעיות התנעה, סימן שיש לנו בעיה במערכת הדלק המקורית, כל אחד מהגורמים הנ"ל יכול לגרום לחוסר התנעה או זיוף.

bottom of page