top of page

אבחון תקלות באמצעות סקופ אוטומטיבי

בכלי הרכב החדישים, נכנסו בעשור האחרון כמויות מחשבים רבות, בחלק מהרכבים מספר המחשבים עולה על 70 יחידות, עקב כך, מספר קווי התקשורת בין יחידות הבקרה השונות התרבו ובמספר דגמי רכב פרטיים קיימים 7 ואף 8 קווי תקשורת שונים, במשאית מרצדס אקטרוס ישנם 11 קווי תקשורת. ריבויי יחידות בקרה אלקטרוניות, גרם גם לריבויי חיישנים ברכב.

 

בספרות של יצרני הרכב שעברה בשנים האחרונות למדיה באתר האינטרנט של היצרן

 

השימוש בסקופ האוטומוטיבי לצורך אבחון תקלות בחיישנים ובתקשורת המחשבים ברכב נכנס יותר ויותר לתודעת יצרני הרכב, חלק גדול מהיצרנים הכניס את צורות הגלים של החיישנים לספרות הטכנית שלו. רוב המאבחנים "מפחדים" משימוש בסקופ האוטומוטיבי, והבעיה היותר גדולה שבעלי המוסכים לא מעוניינים להשקיע ברכישת הסקופ.

 

היתרון בשימוש בסקופ באבחון במערכת ניהול מנוע הוא בכך, שצורות הגלים של החיישנים השונים דומות בדגמי רכב שונים, כך שמוסך המטפל בדגמי רכב שונים, קל לו ללמוד את תמונת הגל התקינה, וברגע שנמדד חיישן כלשהו לא תקין ניתן לאבחן במהרה את התקלה במעגל החיישן הלא תקין. בנוסף, בתוכנות בקיימות כיום "בשוק" כגון AUTODATA   ו – VIVID ניתן לראות את צורות הגלים התקינות של החיישנים השונים במנוע.

בדיקת חיישן חמצן קדמי באמצעות סקופ

scope-connected-to-heated-oxygen-sensor

מה ניתן "לראות" באמצעות הסקופ שבאמצעות ציוד אבחון לא ניתן "לראות" בברור?

  • באמצעותו ניתן לראות בברור את האותות שנכנסים למחשבים ושהמחשבים "רואים".

  • באמצעותו ניתן לראות מתחים וזרמים משתנים הנכנסים ויוצאים מהמחשבים, או מהחיישנים השונים.

  • באמצעותו ניתן לראות "ספייקים" והפרעות בקווי התקשורת.

  • באמצעותו ניתן לראות תפקוד לקוי של יחידות בקרה.

  • ועוד ועוד

bottom of page